lördag 26 oktober 2013

Legitimation tack!



När mini var på sin gympa så passade jag på att åka ner på byn lite. Dom har öppnat en ny klädbutik vid namn Family no:1 House hos oss. Är ju bara tvungen att titta in, kan ju vara något bra! Och jo visst fanns det massa kläder, bra kläder men mycket folk. Jag ogillar massa folk, men jag hittade fina hårspännen som handlades.


Hade fortfarande ganska mycket tid på mig, så jag smet in på systemet också. Gick i godan ro och tittade lite på olika viner och funderade vad jag skulle ha. Drack ett jättegott vin på fotbollsfesten förrut, men det kom jag inte på namnet & inte heller hur flaskan såg ut. Hmmm nästa gång ska jag fota med mobilen, den har man ju "alltid" med sig. 



Hittade något som såg gott ut och ställde mig i kön. När det var min tur så tittade kassörskan på mig, tittade på mina 2 st flaskor och säger hög och tydligt, legitimation TACK!! Jag la fram mitt körkort och började betalningen. OJ ursäkta säger hon hastigt, ser det som en komplimang svara jag. Men jag skrattade bara inombords. Hon såg så snopen ut när det gick upp för henne hur gammal jag är.

35 år men tydligen ser yngre ut än 20, man bockar och tackar. På vägen till gympan så kom jag och tänka på när min son berättade för mig en kväll i soffa fram för tvn. Att jag var klassens yngsta mamma, han ler stolt när han säger detta. ÅÅ vad jag älskar min son, mina tjejer, ja alla mina 3 härliga monster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar