torsdag 3 oktober 2013

Tokförkyld - först säsongens vabbtids start

Redan igår kväll vid kvälls fikat så hördes det hur M började bli tokförkyld. Ni vet en sån där seg förkylnings snuva, som inte går direkt att snyta ut i första taget. Och mycket riktigt imorse när hon vaknade såg man på hennes blanka ögon och igentäppta näsa att det blir vabbtider idag. Ganska skönt faktiskt då jag själv inte känner mig helt kry, med örat.


Följde med de övriga barnen till bussen, för att sedan komma hem till M som sitter i soffan uppkrypen under gosefilten och tittade på tv. Te med honung blir det idag för oss 2. Raggsockorna på och jag sätter mig bredvid henne, jag också. *skönt*

3 kommentarer:

  1. Krya på sig M och hoppas ni andra klarar er ! / Laila

    SvaraRadera
  2. Fya! Jag ligger här borta och tycker synd om mig av samma orsak. Nu tycker jag synd om er också!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Hanna!!! inge vidare att vara sjuk. Jag hoppas verkligen att vi alla andra kommer att klara oss. Maken kom hem igår strax före lunch och var helt sänkt.

    SvaraRadera