torsdag 17 oktober 2013

Härlig torsdag!

Idag är jag ledig! Jag jobbar hela helgen och övriga veckan men just idag är jag LEDIG!. Igår på jobbet satt jag och suckade av irritation, pga av allt som väntades hemma denna dag. Ni vet så som tvätten, städning osv. Sånt som jag alltid gör på mina lediga dagar.


Kvällsjobbet hade varit hektiskt och tyngre än vanligt dessutom. Men igår kväll när jag kom hem mötes jag av tända ljus och ett hem där golven sken, tvätten var vikt och inlagd i respektive rum. Dvs allt färdig, en skön härlig känsla att komma hem till. Visst finns det alltid och göra, men inget riktigt sånt där måste. Så jag myser runt i dag med min mysbyxa, myströja och raggsocker.

Ev en tripp ner till biblioteket för att hämta min bok jag har beställt. Men just nu en kopp te, varm filt och bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar