tisdag 26 november 2013

Buss åkande igen

Eftersom min bil är trasig, så får jag åka buss dom dagar jag jobbar kväll. Vilket jag gör idag. Var ner till ica igår kväll, för att fixa bussbiljetter. Men efter som jag hade kvar mitt 10 reser´s kort och den går ut 30 nov. Så kunde jag åka på den i morgon och gå in på ul center vid stationen och be dom byta till ett gult som man ska ha nu.


När jag stog där och väntade på bussen, smög oron på mig. Tänk om det inte gills om föraren är tjurig och ovillig. *hmm* Men kortet funkade och även chauffören sa samma sak till mig. Så jag får de pengar som finns kvar på kortet till godo på de nya kortet. Onödigt att betala nytt. Trevlig chaufför mao. Tycker att våran centralstation är väldigt fin men väldigt dåligt skyltat utan för byggnaden. Men väl innan för hittade man ganska bra. Så nu har jag de nya busskortet och pengarna ifrån de gamla var så pass  mycket så jag behövde inte betala något alls på ett tag. Sånt känns ju skönt. Då jag misstänker att bilen min är nog mekaniker behövd. *pengar rassel*


Jättekallt idag är det också, fast jag var nog den ända i hela Uppsala som hade täckbyxor på mig. Kändes som det i alla fall. Men det är ju lagom roligt att stå och frysa i väntan på bussen, se ska man ju gå till jobbet och det tar sin lilla stund. Tog en snabbvända på stan och passade på att köpa nytt Ear grey special på te hörnan. Mitt favo te som passar väldigt bra ihop med honung. min hals värker och svider, höger öra börjar sticka och näsan börjar kännas tjock. Nu kanske det är dax för min tur att bli sjuk. Många på jobbet är tvär förkylda och bli riktigt sänkta dessutom.


Jag har inte tid att bli sjuk, 2 dagar kvar till min efterlängtade ledighet. Och jag ska hålla ut tills dess också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar