söndag 24 november 2013

Arbetsdagar *trött*

Då jag hade förmånen att få umgås med grannmaffian förra helgen och det även var min jobbhelg. Så passade jag på att byta med en arbetskollegas helg. Dvs hon tog min och jag tar hennes. Helt okej i bytes väg. Värsta är bara att jobba den också. Då jag jobbar så pass tätt mellan passen innan, blev det ännu tätare nu, dvs 9 arbetsdagar i rad.

Klart att det funkar och helgens jobb som kommer hoppas jag på att den blir lugn. Vilket den blev, jo nog har vi en del och göra men inget som direkt piskade på oss. Tyvärr så tror ju folk att vi bara fikar på våra helger medans vi faktiskt jobbar i stort sett hela tiden, förutom de mat och de få fika paus vi tog. Nu hade det varit väldigt skönt att få vara ledig imorgon - måndag. Men nu är ju inte fallet så.

Utan jag kliver in på min 6 :e jobb dag i morgon och börjar sakta snart se ljuset i tunnel. Längtar så mycket till kommande fredagen då jag är ledig. Och blir då lång ledig då helgen ligger precis efter. *skönt*


Vi kliver även in i december strax och då med 1:a advent som start. *mysigt* Bilen har äntligen fått sina vinterskor på sig och klockan börjar strax räkna ner till julafton.

2 kommentarer:

  1. Jag är glad att du bytte men förstår att det är tungt nu.

    SvaraRadera
  2. Tack, fina du. Jo det är jag också, håller på att spåna inför nästa evenemang för oss.

    SvaraRadera