torsdag 14 november 2013

Produktiv dag

Usch i morse var jag så där ursligt trött igen. Tur att jag är ledig och hade tänkt ägna mig bara vara ledig idag. Men så blir det ytterst sällan. A började plocka ur diskmaskinen i morse, vill hjälpa till då huset såg lite kaosartat ut. Han påminde lite fint om att han skulle ha en kompis med sig hem idag. M jagade kläder & E hittade inga strumpor. Hmmm efter att, vi hittat allt och börjar be ge oss till bilen, inser vi att det är ju minus grader ute. Då vart det lite bråttom, för skrapa bilen hinner vi inte.


Vi halvsprang ner till busshålls platsen och hann gott och väl, då bussen var väldigt sen. *tur* På vägen hem bestämde jag mig för att hålla tempot uppe. Då det är massor att göra och jag vill absolut inte sonen ska "skämmas" över sitt hus. Så startade jag på direkten vid hemkomst. Alla sängkläder åkte av och hängdes ut i kylan. Fönstren öppnades för snabb vädring, och dammsugaren åkte fram och fick jobba. Plockades hit och dit på allt som låg överallt. 08:30 pausade jag för en lite frukost te och omstart på tvättmaskinen.



11:05 vart jag färdig, drygt 3 timmar att rensa huset från topp till tå. Inte illa måste jag säga. Tog en behövlig paus och sedan drog jag inte till Ikea & Lindex. A gnällde om att de saknades strumpor och många av hans har gått sönder på sista tiden. Med ca 2,5 år på nacken så ska man inte klaga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar