lördag 16 november 2013

En kväll med grannfru´s maffian

I går, hade jag förmånen att få umgås med grannfruns maffian igen. Vi brukar ju dra iväg ibland som jag har skrivit om tidigare. Att få träffas utan barnen är jätteskönt. Denna gång hade vi boka biljetter till Cirkus där dom kör SPÖK! Men som alltid så måste man ju äta innan. Och det bokades bord på blå porten.


 För att vi skulle hinna med maten innan åkte vi ganska tidigt. För vi måste ju har tid till att umgås - prata i massor. Vilket gjordes på vägen in, vid matbordet, vägen till Cirkus och även på vägen hem. Man kan ju tro att vi har pratat färdigt, men så är det aldrig med oss. Många härliga diskussioner kommer upp och förträffligt mycket med skratt.



Blå porten var en annorlunda  restaurang än vad jag var van vid. Men maten var väldigt god, åt själv en rimmad oxbringa med rotfrukter. Sagolikt gott med så mycket att att jag inte orkade äta upp allt. Deras fikabord var också lika sagolikt, riktigt svårt att välja. Men tillslut valde jag en halloncheesekake, precis sådär som dom skall vara. Söt och gott men alldeles lagom syrligt i bra kombo.


Nå vad tyckte vi om denna musikal då, nja nja. Den var bra, med många bra sång duetter osv och väldigt väl gjorde. Men jag saknade mycket av handlingen. Det gjorde att den aldrig riktigt nåde upp på, på något sätt. 


Nä, nu kallar sängen, huvudet är trött men nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar