söndag 24 november 2013

Online spel

Vi är rätt speltokiga i denna familj och online spel funkar väldigt bra. Maken började spela wow, world of warcraft när M var liten bebis. Det är nu ca 9 år sedan. Sonen spelar också men även jag spelar ibland detta spel. En skön avkoppling och samtidigt få en chans att faktiskt prata med olika människor som finns över i stort sett hela världen. dock så kostar det en bra slant att faktiskt spela också och så finns det massa annat och göra så klart.


M gillar ju hästar och jag såg i ett spelinslag ifrån tv om ett hästspel som finns för för dom som gillar hästar. Sagt och gjort jag googlade upp detta spel på youtube. Kollade in lite olika inslag och bestämde mig för att faktiskt ladda ner det och börja provspela. Jag är ganska sträng som förälder men jag vill ha koll. Allt mina barn gör via sina datorer så är dom kopplade till antingen mitt eller makens mailkonto. För att vi ska ha koll men även se så inget går galet.

För det finns ju rätt många konstiga människor som mer än gärna använder sig av nätets olika kanaler för att komma i kontakt med barn osv. Har precis lär min dotter vad en print screne är för något. Och vad den kan användas till. Har även används för att lära henne att bara för att man sitter bakom en dator kan man absolut inte bete sig hur som helst. 


hur som helst, nu har jag spelat detta starstable som det heter i drygt 3 veckor. Ett helt okej spel för min dotter, helt okej i nivån på vad hon kan fixa själv. Dock så är man ju lite bortskämt med grafiken på WOW och det är avsevärt bättre är på starstable. Så här igår kväll när M hade sin klasskamrat hos oss, introducerade jag spelet för dessa 2 tjejer. Och då fick dom även använda min karaktär med häst också. Och vilket genomslag. *jösses* Här mockades, städades, matades och donade i flera timmar utav dessa tjejer.

Dvs en succe, kan man säga lite lindrigt. Och när väl dagen blev till nästa och klasstjejen skulle hem berättade hon på en gång för hennes mamma och detta roliga spel. Vilket då lovade sin dotter att det skulle hon få fixa hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar