söndag 17 november 2013

Rensar - kluven känsla


Idag så passar jag på att städar bort de sista utomhus. M följde med en klasskamrat till stallet förra veckan så jag passade på stående fot i våran lilla bod att nu ska dom bort. Allt hästprylar, allt som tjejerna har haft under sin ridnings period. Då bägge har slutat för en bra tid sedan har sakerna bara legat i sin låda.


Kluvna känslor bubblar fram i bröstet på mig när jag fotar allting till försäljning. Mina häst tjejers kläder, skor, hjälmar, västar osv. Önskar att jag kunde byta jobb och tjäna så där bra att vi kunde skaffa en egen. Då jag även saknar mitt egna rid intresse ibland. Bästa jag vet är att mysa in i hästens man och bara låta tårarna rulla när tiden är jobbigt. Saknar lukten, puffande och deras gnäggande när man kommer. Kanske någon gång i framtiden ska jag stå där i stallet igen, och då även har med mig mina tjejer igen. Få tiden till att visa dom hur stallets värld verkligen är magisk. 


Men bättre att någon använder dessa än att dom ligger och dammar i en låda i våran bod. För mina tjejer växer ju inte i dom direkt utan snarare åt andra hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar