onsdag 13 november 2013

Ta hand om dig själv!


Satt utan för dörren till läkaren som skall ev avgöra min framtid, nja inte riktigt men det kändes så lite grann. Visst är jag nervös dels på OM han är en bra läkare eller bara som alla andra. Och vet ni vad, han är en BRA läkare. En läkare som lyssnar på hela min berättelse, gräver och pressar mig på visserligen jobbiga svar på frågor. Men samtidigt visar att han är beredd att faktiskt hjälpa mig också.


Efter som jag hade glömt fixat mina blodprover innan, så fick jag göra det på plats. Sen bestämdes det handlingsplan beroende på vad svaren säger. Min huvudvärk som fortfarande finns kvar titt som tätt, skulle kollas upp direkt efter dessa svar. Huvudvärk i ca 6 månades tid är inte normalt. Så jag får hänga ut tills nästa torsdag. Men jag skulle redan idag gå hem och börja prioritera mig själv någongång och börja helst idag.Så efter middagen tog jag mig en mini tupplur på ca 25 min med maken i soffan. Och sedan ett efter längtat fotbad. Så även DU/NI börja prioritera dig själv, din kropp behöver det. Även om det bara är 30 min´s egen tid så är du värd det.



1 kommentar:

  1. Bra gjort av dig!!!!
    Både att gå till doktorn och att lyssna på bra råd och följa dem!

    SvaraRadera