fredag 8 november 2013

Förändrat läget


Mini har varit sjuk & hemma hela vecka med kraftiga hostningar och riktigt otäck symtom ifrån förkylnings astma. Nattetid i våran säng extremt varm näst intill feber känsla. Nu är vi på väg åt rätt håll i alla fall, hostan har minskat och hon är mycket piggare. Nästan för pigg. Men det kan jag förstå, vi har i stort sett spenderat våran tid hemma i soffan med mys filtar, raggisar, varmt te med honung och massor av film. Tror nog vi har gått igenom de flesta filmer i huset stab nu. Och vi har inte lite filmer.


I morse när jag vaknade insåg jag varför hon är pigg, jag har nog övertagit hennes baciller. Mitt huvud & hals värker, mina öron gör sig påminda, näsan rinner Och jag känner en viss frosskänsla i kroppen. *Kul jul* Jag som trodde vi hade motat bort detta nu, tur att jag har helgen på mig nu. För jag hade tänkt jobba nästa vecka. Man blir ju inte direkt fet av att vabba, som viss verkar tro. Men jag är samtidigt tacksam, detta är först gången mini är riktigt rasslig. Hon har hållt sig ganska bra nu, jag lägger nu min tro på att hon åter igen kliver in i friskhetens vind. Och håller sig kvar där också året ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar