torsdag 7 november 2013

Problem - bekymmer - ev osämja - flytt


Vi har ett problem som är ganska nära oss. Vi bor i en liten by känsla med ganska få/många grannar som delar samma väg. Denna lilla väg är till för oss alla som bor här och för nära och kära som behöver hälsa på och för viss transport. Tyvärr så uppstår det ibland/ofta problem med denna vägs framkomlighet och då i stort sett bara till oss. Jag kan personligen inte förstå hur vissa människor kan tycka ha sin fulla rätt att bara belamra våran väg så att andra inte kommer fram.


Nu är det som tur är bara sopbilen, men tänk om det faktiskt skulle vara ambulansen och det är bråttom, inge rolig tanke. Då jag hämtade våran post i morse, så måste dem har sett mig när jag kollade dom andras soptunnor för att få det bekräftat. Misstänkte ju att det skulle bli så här. Dem såg besvärad ut och meddelade att dom skulle tömma våra sopor själva idag. Men ska vi då betala sopräkningen som kom så lägligt idag för en tjänst dom faktiskt inte har gjort. *kluven* 



Tyvärr är inte detta första gången som detta händer & då också med sopbilen som inblandad. Jag har tidigare påtalat för dessa personer att vi blir drabbade och att jag inte gillar deras belamring. Tyvärr har jag bara fått sura miner tillbaka och när man själv blir utmålad som en jobbig person fast jag inte har gjort något fel, är det inge roligt. Jag har alltid haft tron på att alla människor kan ändra sig, men jag ser tyvärr inget här, fast jag hoppas innerligt att jag har fel. Ibland upplever jag det är bättre för oss att flytta än att behöva påtala deras belamring igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar